Prowadzimy wspólnotę od 2002 roku jako właściciele. Nasza działalność jest tak efektywna i efektowna, że sąsiednia wspólnota zwraca się do nas z prośbą, abyśmy zajęli się ich domem, gdyż oni po raz wtóry zawiedli się na zarządcy, posiadającym licencję. Czy my jako właściciele możemy sąsiadom pomóc i na jakich warunkach prawnych?
***
Najprostszym rozwiązaniem jest wybór osób, które efektywnie kierują Państwa wspólnotą, do zarządu wspólnoty sąsiedniej. Właściciele lokali w budynku sąsiadującym powinni uchwalić wynagrodzenie dla poszczególnych członków zarządu, zróżnicowane w zależności od wkładu pracy tych osób. Warto zwrócić uwagę na to, że w przypadku zarządzania nieruchomością wspólną przez zarząd wspólnoty, członkowie zarządu nie muszą posiadać licencji zawodowej zarządcy nieruchomości. Członkowie zarządu zarządzają nieruchomością „własną” w rozumieniu przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. W przypadku drugiej wspólnoty nie byliby oni mieszkańcami zarządzanej nieruchomości, lecz (zgodnie z art. 21 ust. 1 Ustawy o własności lokali) ustawowymi przedstawicielami właścicieli lokali w tej nieruchomości. (sp)
· Napisane przez Administrator
dnia July 23 2010
3198 czytań ·
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".