Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2025.05.30] Ryby in...
· [2025.05.30] Wybiera...
· [2025.05.30] Nie daj...
· [2025.05.23] Ryby in...
· [2025.05.23] Żegnają...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Wschodnia obwodnica Krakowa testem wiarygodności PO
+ No tak, mobilizacja społeczna i poparcie dla tego projektu jest bardzo duże, ale ciągle nie wiadomo kiedy ruszy budowa.
- Nacisk wywarty na szefa resortu infrastruktury spowodował, iż publiczną stała się deklaracja Cezarego Grabarczyka - powielana przez krakowskich posłów PO, między innymi Ireneusza Rasia i Jarosława Gowina, jakoby do końca kwietnia 2011 r. ogłosił i jednoznacznie potwierdził, iż znajdą się pieniądze na realizację inwestycji drogi ekspresowej S-7. Fundusze te miały pochodzić z oszczędności na inwestycjach drogowych, prowadzonych w innych częściach Polski. Nic jednak bardziej mylnego.
Mamy końcówkę maja, a Minister Infrastruktury nabrał wody w usta, co oznacza wyraźnie, iż pieniędzy na fragment drogi S-7, jak nie było, tak nie ma. Po raz kolejny w sposób ordynarny rząd Platformy Obywatelskiej pokazał, iż tak ważna dla Krakowian i Małopolan droga nie jest mu do niczego potrzebna. Nie ulega zatem wątpliwości, iż dla wszystkich żywotnie zainteresowanych losem zarówno odcinka Rybitwy – Igołomska oraz dalszych etapów drogi S-7 od Krakowa, aż do granicy z Województwem Świętokrzyskim rozbudzona przez Cezarego Grabarczyka oraz posłów PO nadzieja stała się płonna.
+ Ale jak długo można oszukiwać i zwodzić? O co tu chodzi? Czy posłowie PO z Małopolski, Ireneusz Raś i Jarosław Gowin, nie są poważnie traktowani przez ministra Grabarczyka? Czy też wynika to z jakiejś szerszej nieudolności?
- Ale czemu się tutaj dziwić, skoro przed kilkoma tygodniami opinia publiczna ujrzała kolejny niezwykle dobitny przykład nieudolności rządu w zakresie inwestycji infrastrukturalnych. Otóż Komisja Europejska zagroziła odebraniem 1,2 mld euro dotacji, które w przypływie fantazji urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury chcieli przenieść z inwestycji kolejowych na drogowe. Kto wie, czy to właśnie z tych pieniędzy nie miała zostać sfinansowana budowa wschodniej obwodnicy Krakowa. Być może Minister Grabarczyk znalazł w tym czasie inne zajęcie. W przedłożonym przez niego Rozporządzeniu Rady Ministrów wyznaczył odcinki dróg, na których pobierana będzie opłata elektroniczna tzw. e-myto. Opłata ta będzie dotyczyła kierowców pojazdów o masie od 3,5 do 12 ton. I tak oto od 1 lipca takie opłaty będą naliczane m.in. za korzystanie z istniejących fragmentów obwodnicy Krakowa - od Balic do Wieliczki, drogi S-7 na odcinku Bieżanów – Rybitwy, „zakopianki” od Krakowa, przez Myślenice do Lubnia oraz drogi krajowej nr 94 od Krakowa do Olkusza.
+ Opinia publiczna nie była o tym szerzej informowana. Jakie będą skutki takiej decyzji?
- Nie ulega wątpliwości, jak wiele niekorzystnych skutków pociągnie za sobą takie rozporządzenie. Uderzy ono przede wszystkim w środowisko transportowców oraz przewoźników osobowych i pasażerów, którzy będą musieli ostatecznie zapłacić za dodatkowy haracz ściągany z kierowców. Należy się więc tutaj spodziewać znaczących podwyżek. Niepokoi jeszcze jeden aspekt. Kierowcy, chcąc ominąć płatne odcinki, będą wybierać drogi alternatywne, wjeżdżając tym samym w nasze osiedla, niszcząc drogi i znacząco obniżą poziom bezpieczeństwa.
+ Wygląda to dość ponuro. Czyli większych szans na poprawę sytuacji nie ma?
- Wracając do upragnionej przez nas wszystkich, a szczególnie przez mieszkańców Nowej Huty, drogi S-7, chcąc wlać w serca choć trochę optymizmu, pomimo tych przykrych informacji o działaniach rządu, pragnę wyraźnie podkreślić, iż temat zdobywania funduszy na tę inwestycję jest wciąż aktualny. Od kilku miesięcy jestem współorganizatorem niemal comiesięcznych spotkań, które odbywają się w Krakowie, gdzie wspólnie z samorządowcami i parlamentarzystami oraz przedstawicielami środowisk społecznych dopytujemy i naciskamy na odpowiedzialne osoby w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby droga S-7 ze sfery marzeń i oczekiwań, stała się realizowaną inwestycją drogową. W efekcie czego mieszkańcy Nowej Huty uzyskają szybki dostęp drogą ekspresową do autostrady A4, a nią z kolei do wszystkich zakątków Europy. To się Krakowianom, a szczególnie mieszkańcom Nowej Huty należy.
+ Dziękuję za rozmowę.
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.10 31,222,141 unikalnych wizyt