Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej musi posiadać jedynie ten zarządca nieruchomości, który wykonuje usługi administrowania lub zarządzania na rzecz innych podmiotów na podstawie umowy. Wymaga tego Ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, której art. 186 ust. 3 mówi, że: Zarządca nieruchomości podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem czynności zarządzania, o których mowa w art. 185 ust. 1. W umowie o zarządzanie nieruchomością zarządca składa oświadczenie o posiadanym ubezpieczeniu. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 184 ust. 3.
Innymi słowy, osoba mająca tytuł zawodowy „zarządcy nieruchomości”, zarządzająca nieruchomością własną, nie musi posiadać ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenia nie musi też posiadać „zarządca nieruchomości” zatrudniony w spółdzielni mieszkaniowej, w komunalnym zakładzie gospodarowania zasobami nieruchomości, w przedsiębiorstwie wykonującym usługi administrowania na rzecz innych podmiotów. W tym ostatnim przypadku ubezpieczony musi być przedsiębiorca.
(sp)
· Napisane przez Administrator
dnia April 24 2014
1117 czytań ·
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".