Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.05.03] Co płos...
· [2024.05.03] Dla oca...
· Na niedzielę 5 maja ...
· [2024.05.03] Bardzo ...
· [2024.04.26] Karasie...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
[2022.07.29] Kiedy i jak zwrócić bilet na pociąg?
Co zrobić, gdy nagła sytuacja życiowa pokrzyżuje plany wyjazdowe? Gdzie zwrócić bilet kupiony w kasie, a gdzie kupiony online?

Szczegóły zwrotów i formalność zależą m.in. od tego, jakim rodzajem pociągu mieliśmy podróżować i czy kupiliśmy bilet w kasie, czy przez internet oraz czy pociąg już odjechał, czy jeszcze nie. Zasadniczo pasażer może zwrócić bilet przed planowaną godziną odjazdu – np. na PKP Intercity do 5 minut przed rozkładową godziną odjazdu ze stacji, gdzie miała zacząć się podróż, a zwrotu biletu na Polregio można dokonać do 15 minut przed planowym odjazdem. Bilet na pociąg bez rezerwacji miejsc (na daną trasę) jest ważny przez cały dzień i można zwrócić go do końca dnia oznaczonego jako data ważności. Bilet kupiony stacjonarnie w kasie możemy zwrócić tylko tą drogą. Musi to być kasa w miejscowości odjazdu lub zakupu biletu! Kupione online najlepiej zwracać na stronie www lub w aplikacji, w której kupowaliśmy bilet. Większość z nich można też oddać w kasach (bilet na Intercity tylko w wybranych punktach). Zwracaną kwotę pomniejsza się o tzw. odstępne, czyli zwykle 10-15 proc. ceny biletu (określa to regulamin). Potrącenia nie będzie, jeśli do podróży nie doszło z przyczyn leżących po stronie przewoźnika. Są sytuacje życiowe, gdy nie ma możliwości zwrotu biletu przed podróżą. Wtedy trzeba mieć poświadczenie biletu i zwrócić go w kasie wraz z poświadczeniem (otrzymamy je w kasach lub od konduktora w terminie określonym w regulaminie przewoźnika (np. TLK i IC bez rezerwacji miejsc do czasu dojazdu pociągu do stacji docelowej, a z miejscówkami 60 minut od odjazdu). Jeśli nie możemy dotrzeć do kasy po poświadczenie, należy złożyć reklamację, dołączając stosowny dowód, np. wypis ze szpitala.
(sp)
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.05 27,643,835 unikalnych wizyt