Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.04.26] Karasie...
· [2024.04.26] Nie będ...
· Na niedzielę 28 kwie...
· [2024.04.26] Kłopoty...
· [2024.04.19] Druga t...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
[2014.09.04] Zasady rozliczeń w spółdzielni
Mam wątpliwości co do zasad rozliczeń w spółdzielniach mieszkaniowych. Wystąpiłem do swojej spółdzielni o wyjaśnienie. Otrzymałem odpowiedź, że zarządy spółdzielni obowiązane są prowadzić ewidencję i rozliczenie przychodów i kosztów, o których mowa w ust. 1-2 i 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego zgodnie z art. 6 ust. 3 tej ustawy. Co oznacza ten szyfr?

Przepisy te oznaczają, że powinna być prowadzona ewidencja wpływów i wydatków funduszu remontowego dla poszczególnych nieruchomości. Musi ona uwzględnić wszystkie wpływy i wydatki funduszu remontowego tych nieruchomości. W pokrywaniu kosztów związanych z eksplozją i utrzymaniem nieruchomości (w częściach przypadających na ich lokale) oraz eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni uczestniczą członkowie spółdzielni posiadający spółdzielcze prawa. Członkowie spółdzielni będący właścicielami lokali uczestniczą w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali oraz eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych. Osoby niebędące członkami spółdzielni uczestniczą w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem w częściach przypadających na ich lokale. Wszystkie te osoby są też obowiązane pokrywać koszty związane z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni. Właściciele lokali niebędący członkami spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych, uczestniczyć w pokrywaniu wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. Gdyby zaś doszło do wyłączenia poszczególnych nieruchomości ze spółdzielni, to rozliczenie funduszu remontowego powinno nastąpić w odniesieniu do danej nieruchomości z uwzględnieniem właściwego konta funduszu przypisanego do tej nieruchomości.
(sp)
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.05 27,608,747 unikalnych wizyt