Nawigacja

Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.05.10] W maju ...
· [2024.05.10] 20 lat ...
· Na niedzielę 12 maja...
· [2024.05.10] Kryzys ...
· [2024.05.03] Co płos...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
[2008.07.17] Leszcze i piknik nad wodą (III)
O drugiej po południu woda w zbiorniku podniosła się na tyle, że musieliśmy zmienić dotychczasowe łowisko. Na szczęście przed południem zakończyli wędkowanie nasi sąsiedzi, którzy łowili kilkadziesiąt metrów dalej. Tam brzeg był położony wyżej. O trzeciej po południu byliśmy już na nowym miejscu. Zestawy znów powędrowały do wody i pozostało czekać. Ale i tutaj, jak na razie, nie brało nic.
Było po piątej, gdy jakieś trzydzieści metrów na lewo od naszego stanowiska usłyszeliśmy głośny plusk. Jakiś drapieżnik uderzył za drobnicą. – Spróbuj rzucić blachą w to miejsce – powiedział Leszek. Szybko zmontowałem zestaw spinningowy i rzuciłem w stronę, gdzie parę minut wcześniej słyszeliśmy pluśnięcie. Kilka rzutów. Ściągnie. I nic. Kolejny rzut i… zaczep. Blacha trafiła na jakąś gałąź zanurzoną w wodzie. Nie pomogły żadne manewry. Blacha mocno utkwiła w zaczepie. Po chwili żyłka urwała się. Zrezygnowałem z dalszych rzutów i na powrót zarzuciłem dwa zestawy gruntowe.
Powoli zbliżała się szósta, a na naszych kijach nadal było głucho. Ani jednego skubnięcia. – Chyba jednak rybobrania dzisiaj nie będzie – rzuciłem do Leszka. – Zobaczymy. Do ósmej możemy połowić – odparł kolega. Wreszcie o wpół do siódmej bombka na jednym z moich kijów wyraźnie drgnęła. Poczułem znane wszystkim wędkarzom uderzenie adrenaliny. To nie było przywidzenie. Po chwili bombka drgnęła jeszcze raz i powoli zaczęła osuwać się w dół. Czekałem. Po kilkunastu sekundach powoli, powoli zaczęła jechać w górę. Gdy była prawie pod samym kijem, zaciąłem. Poczułem znajomy opór. Tak, tak. Tym razem, to nie był zaczep. Ryba początkowo stawiała opór, ale dość szybko osłabła. Podholowałem ją do brzegu. Leszek stał już z rozłożonym podbierakiem. W siatce miałem płoć. Ładną. A nawet bardzo ładną. Zmierzyłem ją. Miała równe trzydzieści dwa centymetry. I to było wszystko tego dnia.
Płoć, podobnie jak poranne leszczyki Leszka, powędrowała z powrotem do wody, a my zaczęliśmy się powoli pakować. Tym razem nie było wielkiego rybobrania. Był za to wspaniały, spędzony na wodą, wędkarski dzień.
Jakub Kleń

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?