Bardzo rzadko zdarza siê, by debiutuj±cy w sporcie kartingowym kierowca b³yskawicznie pozna³ specyfikê prowadzenia gokarta. Czêsto po¶wiêca siê na to dziesi±tki godzin spêdzonych na torze i kilometry treningów, by debiutant z³apa³ w³a¶ciwy kontakt ze sprzêtem oraz swoim mechanikiem. W ¿yciu zdarzaj± siê jednak wyj±tki, którym bez w±tpienia jest przyk³ad Jakuba Gregu³y. 13-latek z Branic bez wiêkszych problemów i w bardzo krótkim czasie „dogada³ siê” ze swoim pojazdem, którym podró¿uje regularnie na podium Rotax Max Challenge. Jest kwesti± czasu zanim stanie siê liderem kategorii Micro Max, maj±c nawet tak uzdolnionych przeciwników jak obecnie. Jakub Gregu³a to prawdziwy diament, wymagaj±cy tylko delikatnego szlifowania. W czym tkwi fenomen tego ch³opca? Byæ mo¿e w tym, ¿e ju¿ w wieku czterech lat Kuba rozpocz±³ swój kontakt z motosportem. Najpierw by³y to terenowe quady o pojemno¶ci 50 cm3. Potem coraz wiêksze pojemno¶ciowo pojazdy, z którymi zaprzyja¼nia³ siê b³yskawicznie. Rywalizowa³ ze starszymi kierowcami, notuj±c nawet swoje malutkie sukcesy. Sportowym bakcylem zarazi³ go tata Mariusz, który wraz z grup± przyjació³ ca³y swój wolny czas spêdza³ na offroadowych poje¿d¿awkach. M³odziutki Kuba uczestniczy³ w wycieczkach przeprawowych przez rzeki i lasy, by ju¿ w wieku lat siedmiu dosi±¶æ wyczynowego quada 350. - Pokona³ nim setki kilometrów w terenie razem ze mn± i ekip±, a w miêdzyczasie opanowa³ czterosuwowego crossa Suzuki 125 cm3 - opowiada Mariusz Gregu³a. Temat motoryzacji obecny jest w rodzinie Mariusza i Kuby praktycznie od zawsze. Pocz±wszy od profilu firmy, któr± prowadzi tata Jakuba, po pasjê restaurowania i kolekcjonowania starych samochodów. M³odego kierowcê zawsze pasjonowa³y rajdy samochodowe i prêdko¶æ. Dlatego po kilku latach offroadowe hobby porzuci³ dla kartingu halowego i po kilku próbach na zadaszonym torze namówi³ ojca na testy w wyczynowym gokarcie. Nie bez znaczenia by³ z pewno¶ci± fakt, i¿ obaj panowie regularnie kibicowali najlepszym kierowcom ¶wiata uczestnicz±c jako obserwatorzy wielu Grand Prix Formu³y 1. Czêsta mo¿liwo¶æ kontaktu z przyjacielem rodziny Leszkiem Kuzajem oraz wielogodzinne rozmowy o wy¶cigach, których by³ ¶wiadkiem, na pewno w pewien sposób skierowa³y go w stronê kartingu. Rodzice Jakuba z dystansem obserwowali zaanga¿owanie syna w now± pasjê. I z obawy przed brakiem czasu, na i tak spor± ilo¶æ zajêæ dodatkowych w szkole, nie decydowali siê na uczestnictwo w sporcie kartingowym. Sytuacjê rozwi±za³ sam Jakub, który ¶wietnie wywi±za³ siê ze swoich szkolnych obowi±zków koñcz±c rok szkolny z wyró¿nieniem. Obecnie uczêszcza do prywatnego sportowego gimnazjum nr 7. O talencie m³odziutkiego kierowcy z Krakowa niech ¶wiadczy fakt, ¿e jako debiutant w gronie dziewiêciu zawodników kategorii Micro Max, czterokrotnie stawa³ na podium Rotax Max Challenge w o¶miu dotychczasowych rundach. Szybko pojawi³ siê w zespole CRG Poland. Kuba urodzi³ siê 16 sierpnia 2001 roku i ju¿ od najm³odszych lat pasjonowa³ siê motoryzacj±. Swoj± przygodê z kartingiem rozpocz±³ niedawno. Od samego pocz±tku Kuba zdradza³ swój talent. Pierwszy start zaliczy³ w amatorskich zawodach, które odby³y siê na jednym z krakowskich torów halowych w pa¼dzierniku 2008 roku. Podczas debiutu zaj±³ 3. miejsce w grupie 30 zawodników. W kolejnych zawodach by³ ju¿ 4., a w trzecim starcie, który odby³ siê w Tarnowie, móg³ ju¿ ¶wiêtowaæ zwyciêstwo. Ten wynik mia³ wp³yw na podjêcie decyzji o zdobyciu licencji kartingowej i startach w profesjonalnych zawodach.
(p)
· Napisane przez Administrator
dnia September 18 2014
5265 czytañ ·
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".