Spotkania z mieszkańcami w sprawie S7 – S-7 POBIEGNIE DALEJ
Dodane przez Administrator dnia 25/06/2016 13:18:37
Trwa budowa odcinka ekspresowej drogi S7. Odcinek pomiędzy węzłem Rybitwy a węzłem Igołomska ma być ukończony do końca lipca 2017 roku. Teren prac i krajobraz miejsca budowy zmienia się jak w kalejdoskopie.
Wykonano rozbiórkę konstrukcji starej nawierzchni ul. Igołomskiej. Na jezdni południowej na ok. 60 proc. długości i na jezdni północnej (ok. 40 proc) ułożono nową nawierzchnię do warstwy wiążącej. Po tych jezdniach odbywa się dziś ruch drogowy. Dalsze zmiany w organizacji ruchu dotyczyć będą odcinka w obrębie obiektów wiaduktu. Wykonano też 50 proc. prac przy torowisku tramwajowym w ciągu ul. Ptaszyckiego i ul. Igołomskiej. Ułożono tory tramwajowe na długości ok.300 metrów. Na pozostałym odcinku trwają roboty związane z rozkładaniem podbudowy torowiska i zasilaniem trakcji - informuje i Iwona Mikrut- Purchla, główny specjalista ds. komunikacji społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie. Postępuje też budowa mostu przez Wisłę: wykonano 6 tys. ton zbrojenia (pozostało do wbudowania około 1000 ton) zużyto 32 tys. m3 betonu (pozostało do wbudowania 6 tys. m3).
Za dwa lata ma się rozpocząć kolejny etap inwestycji: budowa odcinka drogi, który doprowadzi S-7 do granicy województwa krakowskiego i świętokrzyskiego. Odcinek: węzeł „Widoma” – Kraków (z włączeniem do węzła „Igołomska”) ma długość około 18,3 km. Pobiegnie przez Kraków i powiat krakowskim: gminy Słomniki, Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów – Luborzyca. W ostatnim czasie odbywają się spotkania przedstawicieli GDDKiA z mieszkańcami dzielnic i gmin, przez które pobiegnie trasa.
W samym Krakowie nowy odcinek drogi „WIDOMA” przebiegnie terenami dzielnic Nowa Huta, Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice. Od budowanego przy Kopcu Wandy węzła „Igołomska” wzdłuż ul. Ujastek Mogilski, poprowadzony zostanie nad Aleją Solidarności, następnie zapleczem zajezdni tramwajowej Nowa Huta, wzdłuż ul. Łowińskiego ( w rejonie przystanku tramwajowego „Wiadukty”).Od ul. Łowińskiego pobiegnie na północ, przetnie ulicę Morcinka i za Zesławicami przekroczy granice Krakowa. Na tej trasie powstaną dwa nowe węzły. Węzeł „Grębałów połączy trasę S-7 z ul. Kocmyrzowską. Ulica Kocmyrzowska ma być wyniesiona do góry na estakadach. Zaplanowano tu również położenie linii tramwajowej. Drugim węzłem będzie węzeł „Mistrzejowicki”. S-7 przebiegnie tu górą nad dotychczasowym węzłem drogowym. Docelowo do tego węzła ma być doprowadzona północna obwodnica Krakowa.
S-7 będzie drogą ekspresową, dwujezdniową z trzema pasami ruchu i dzielącym pasem ziemnym oraz pasami awaryjnymi. Na terenie Krakowa dopuszczalną prędkość poruszania się pojazdów określono na 80 kilometrów na godzinę , a poza miastem – 100.
Właśnie trwa przetarg ograniczony, czyli dwuetapowy, na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na wszystkie trzy odcinki , do granicy województwa świętokrzyskiego, w systemie „projektuj i buduj”. Prace projektowe, roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Gdyby wszystko przebiegło zgodnie z planem, droga mogłaby być oddana w 2021 roku.
Mieszkańcy terenów, przez które pobiegnie ta inwestycja komunikacyjna są także informowani o zasadach postępowania przy wykupach działek: w całości, częściowe i nieruchomości zabudowanych. Wysokość odszkodowania jest określana przez rzeczoznawcę majątkowego wybranego w przetargu przez Małopolski Urząd Wojewódzki według cen rynkowych. (k)


Najnowsze zdjęcia lotnicze z budowy S-7 w rejonie Wisły, Kopca Wandy. (Z archiwum GDDiT Kraków)