[2022.01.21] Reklamacja i gwarancja
Dodane przez Administrator dnia 22/01/2022 10:35:11
Z jakich praw, które przysługują kupującym, najlepiej skorzystać? Ważne, żeby pamiętać, że rzeczy kupione na raty można zwrócić zarówno w ramach reklamacji, jak i przysługującej każdemu gwarancji udzielonej przez sprzedającego. Gdy w kupionym przez siebie na raty przedmiocie zauważysz jakąś wadę, masz prawo go reklamować, nawet jeśli wciąż spłacasz za niego raty. W ciągu 24 miesięcy od zakupu możesz także w ramach rękojmi reklamować towary kupione na raty. Urządzenia AGD i RTV zwykle mają gwarancję producenta. Zakres napraw i słowa gwarancji są narzucone przez gwaranta i podane w karcie gwarancyjnej, którą otrzymujemy podczas zakupów. Decydując się na reklamację towaru z tytułu rękojmi, mamy prawo wyboru jednego z trzech roszczeń. Możemy żądać: * wymiany towaru na nowy, pozbawiony wad, * naprawy produktu, * obniżenia ceny. Jeżeli wada zakupionej rzeczy jest poważna (i na przykład mimo kolejnej naprawy produkt nie działa), można odstąpić od umowy zakupu, co będzie równoznaczne z odstąpieniem od umowy kredytowej. Możemy zwrócić towar kupiony na odległość, o ile w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania poinformujemy o tym sprzedawcę. Wyjątkiem są m.in. towary przygotowane na indywidualne zamówienie klienta (np. szafki kuchenne zrobione na wymiar).
(sp)