Nawigacja
· Strona g³ówna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do ¿ycia
W G³osie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artyku³y
· [2024.04.19] Parê s³...
· [2024.04.19] Sumienie
· Na niedzielê 21 kwie...
· [2024.04.12] Na kwie...
· [2024.04.12] Kwitn± ...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzeda¿ dzia³ka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie w³osy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Stal buduje ¶wiat – EKOLOGICZNY I SZYBKI TRANSPORT SZYNOWY
Dwa lata temu otwarto ³±cznicê kolejow± Kraków Zab³ocie – Kraków Krzemionki, która ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia komunikacji w stolicy Ma³opolski oraz skrócenia czasu przejazdów do Skawiny, O¶wiêcimia i Zakopanego.
Budowa ³±cznicy stanowi³a jeden z istotnych elementów modernizacji Krakowskiego Wêz³a Kolejowego. Inwestycja ta mia³a na celu wzbogacenie i rozszerzenie oferty transportowej Krakowa oraz wzrostu konkurencyjno¶ci transportu kolejowego, co pozwoli na ograniczenie ruchu samochodowego w mie¶cie.
£±cznica Zab³ocie – Krzemionki, o d³ugo¶ci ponad 1100 m, jest najwiêkszym nowym obiektem kolejowym w Polsce. W jej ramach w centrum Krakowa powsta³y 3 estakady i 2 wiadukty, które s± podtrzymywane przez 30 filarów. Przebudowano te¿ ok. 9 km torów i 6,5 km sieci trakcyjnej. Do budowy wykorzystano prawie 10 tys. ton stali oraz 25,5 tys. ton betonu. Do budowy ³±cznicy u¿yte zosta³y szyny wyprodukowane w ArcelorMittal Poland.
Transport szynowy jest transportem ekologicznym i szybkim. Kolej skraca czas podró¿y pomiêdzy odleg³ymi miastami, tramwaj przyspiesza poruszanie siê po centrach wielkich miast. ArcelorMital Poland jest producentem 120-metrowych szyn dla kolei du¿ych prêdko¶ci i szyn tramwajowych.
Produkty ArcelorMittal znajdziecie te¿ w konstrukcji dworców kolejowych m.in. w £odzi, Wroc³awiu i Gliwicach, w hangarze na lotnisku w Rzeszowie, a tak¿e w ...warszawskim metrze.
15 wrze¶nia otwarto trzy nowe stacje jego drugiej linii. Odcinek o d³ugo¶ci 3,2 km obejmuje stacje: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Przy budowie tej ostatniej wykorzystano 6,5 tysi±ca ton prêtów ¿ebrowanych, wyprodukowanych w Hucie ArcelorMittal Warszawa.
Teraz poci±gi metra kursuj± na pe³nej trasie od Ronda Daszyñskiego do Trockiej, na Targówku. Firma ArcelorMittal Warszawa by³a g³ównym dostawc± stali zbrojeniowej na budowê stacji Trocka. Prêty ¿ebrowane wyprodukowane w Hucie Warszawa ArcelorMittal zosta³y wykorzystane równie¿ przy budowie odcinka centralnego drugiej linii metra, która ma 6,1 kilometrów d³ugo¶ci, w tym 600 metrów tunelu pod Wis³± oraz 500 m tunelu ³±cz±cego pierwsza i drug± liniê metra. Obejmuje 7 stacji, po³o¿onych na g³êboko¶ci od 13 do 23 metrów. W sumie w projekcie metra warszawskiego wykorzystano ponad 20 tysiêcy ton prêtów ¿ebrowanych wyprodukowanych przez Hutê Warszawa.


Komentarze
Brak komentarzy. Mo¿e czas dodaæ swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani u¿ytkownicy mog± oceniaæ zawarto¶æ strony

Zaloguj siê lub zarejestruj, ¿eby móc zag³osowaæ.

Brak ocen. Mo¿e czas dodaæ swoj±?
 
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.05 27,482,387 unikalnych wizyt