Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.03.29] Na ryby...
· [2024.03.29] Świętuj...
· Na niedzielę 31 marc...
· [2024.03.29] Świątec...
· [2024.03.22] Wiosenn...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
W ciągu ulicy Branickiej, mieszkańcy po latach DOCZEKALI SIĘ MOSTU
Most na kanale wody przemysłowej „Suchy Jar” w Branicach oddany został do użytku. Pierwotny most zbudowany został w latach pięćdziesiątych ub. wieku. Nie konserwowany i nie naprawiany niszczał. Z czasem w jego konstrukcji zaczęły pojawiać się rysy i pęknięcia, odsłaniające zbrojenie elementów konstrukcji nośnej. Spore ubytki widoczne były również w płytach pomostu. W roku 2000 ograniczono nośność przeprawy z 20 do 5 ton, ale trzy lata później, z powodu fatalnego stanu technicznego, most trzeba było zamknąć. O problemach z remontem mostu pisaliśmy na łamach „Głosu” wielokrotnie. Sprawę utrudniał spór z właścicielami jednorodzinnych domów w okolicy mostu, którzy nie godzili się na proponowane przez gminę rozwiązania.
Po uzgodnieniu projektu budowy z właścicielami przyległych do mostu działek, w czerwcu przystąpiono wreszcie do remontu, a właściwie do budowania przeprawy od nowa. Nowy most wykonano z prefabrykowanych płyt żelbetowych, a po obu stronach pasa jezdnego ułożono chodniki z impregnowanego drewna. Powstały także schody na skarpie, z kładką dla pieszych nad kanałem wody przemysłowej, a samą skarpę na której położono most obłożono kamienną kostką.. Przy okazji budowy przełożono również sieć gazową i elektryczną. Jak nam powiedziano w Zarządzie Dróg i Komunikacji, inwestycja kosztowała 750 tysięcy złotych.
Wyremontowano także drewniany mostek w ciągu ulicy Kąkolowej. Ten obiekt również był w fatalnym stanie technicznym. Uszkodzone drewniane filary, zbutwiały pomost i ubytki w asfalcie oraz chodniku, w każdej chwili groziły zawaleniem przeprawy. Wymiana drewnianej konstrukcji i położenie nowej nawierzchni kosztowało niespełna 100 tysięcy złotych.
(f)



Nowy most w Branicach
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.05 27,221,651 unikalnych wizyt