Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.04.19] Parę sł...
· [2024.04.19] Sumienie
· Na niedzielę 21 kwie...
· [2024.04.12] Na kwie...
· [2024.04.12] Kwitną ...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Obwodnicą szybciej
Od czwartku, 29 czerwca br. kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S7 i skracać podróż przez nowy most w Mogile. Tego dnia do użytku oddany został nie tylko most, ale także 4,4 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 stanowiący fragment wschodniej obwodnicy Krakowa. W otwarciu nowej inwestycji drogowej udział wziął minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Dzięki otwarciu tego ostatniego odcinka można teraz szybciej wyjechać w kierunku Rzeszowa, Zakopanego i Katowic – objeżdżając centrum Krakowa, także bez potrzeby wjeżdżania do centrum Nowej Huty. To powinno przynieść komunikacyjną ulgę także najstarszym osiedlom Nowej Huty. W ramach inwestycji wykonano także dwa bezkolizyjne węzły. Jeden – umożliwi zjazd w stronę ulicy Igołomskiej, drugi w – ul. Christo-Botewa.
- Nowa Huta po kilkudziesięciu latach została otwarta na południe, ma bezpośredni dostęp do autostrady A4 – powiedziała minister Adamczyk otwierając nowy most i nową trasę. - To przedsięwzięcie imponujące pod względem inżynierskim – dodał minister.
W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcji belkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7 400 ton stali zbrojeniowej i około 39 300 metrów sześciennych betonu.
Oprócz mostu, którego budowa była najtrudniejszym pod względem budowlanym elementem drogi S7, powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne.
- Krakowski most na Wiśle to obecnie największy i najbardziej okazały obiekt inżynierski w Krakowie. To również projekt innowacyjny – nasi inżynierowie zastosowali szereg nowatorskich rozwiązań technicznych zarówno w zakresie konstrukcji nośnej jak i nawierzchni – powiedział nam Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. - firmy która była generalnym wykonawcą inwestycji.
Przemawiając podczas oddania krakowskiego odcinka S7 do ruchu Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. podsumował: - Odcinek S7 w Krakowie wraz z mostem na Wiśle to niewątpliwie kluczowy dla miasta, regionu ale też Polski szlak komunikacyjny, łączący porty Trójmiasta z Warszawą i południem kraju. W ciągu 30 lat naszej obecności w Polsce, poprzez takie projekty jak ten w Krakowie zmieniamy oblicze polskiej infrastruktury i stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które mogą być stosowane na szeroką skalę w budownictwie drogowym.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.06 27,464,293 unikalnych wizyt